Blog: SOWSG hosting program Cyprus

Cyprus dag 3 (23 juni 2011)

Vandaag zijn we op excursie naar een kasteel geweest. Verder hebben we geshopt op een boulevard met allemaal leuke winkeltjes. Vanavond is er een feest in het horel met live muziek.
Morgen vliegen we terug naar Athene dus vanavond moeten ook de koffers worden gepakt. Om 16:45 uur vliegen we van Lanarca naar Athene en gaan dan direct door naar de Nederlandse ambassade. De ambassadeur geeft daar een receptie voor Team NL en onze familieleden. Dan zie ik papa, mama, Caitlin en Oma weer.
Het is erg leuk hier en warm maar daar heb ik gelukkig geen last van. Tot morgen!

Cyprus dag 2 (22 juni 2011)

Gisterenavond was erg leuk en was er nog een disco in het hotel. Henk Eppo was jarig en kreeg een taart met kaarsjes.

Het hotel is erg mooi. Ook de sportploegen van Syrië, Libanon en Letland zijn hier.

Vanochtend waren we vroeg op. Na het ontbijt hebben we een rondleiding door Paphos gekregen. Ook hebben we een orthodoxe kerk en een snoepfabriek bezocht. Het was heel erg warm vandaag (ongeveer 40 graden!)

Groetjes van Kayleigh vanuit een bloedheet Cyprus!

Cyprus dag 1 (21 juni 2011)

Na een heel vermoeiende reis, kwamen we vannacht even na twee uur aan bij ons hotel in Paphos. Na een uitgebreid ontbijt, hebben we de boel hier verkend. Het is erg warm hier (36 graden) dus staan er vandaag geen activiteiten op het programma. Lekker zwemmen en genieten van het uitzicht op zee. Vanmiddag mochten we helaas niet meer zwemmen omdat het te heet is buiten.
Vanavond gaan we met z’n allen uit eten. We zijn uitgenodigd door de burgermeester van Paphos voor het diner. Wordt vast een gezellige boel. Ik heb het in ieder geval enorm naar mijn zin!

Vertrek naar Athene en Cyprus (20 juni 2011)

Eindelijk was het zover. Vanochtend om 06:30 uur maakte papa ons wakker. Snel aankleden en de laatste spullen in de koffer. Om 07:30 stond er een fotografe van de Stentor op de stoep om foto’s te maken van mijn vertrek naar Athene. Nog een beetje duf maakten we binnen en buiten bij de auto wat foto’s en toen snel op weg naar Schiphol.
De autorit verliep spoedig en we waren prima op tijd. Het judopak moest in een andere koffer worden overgepakt. Nog even een leuke groepsfoto met het judoteam gemaakt en toen mochten we naar de balie om in te checken.
Na het inchecken werden we feestelijk ontvangen in de Brainbox bar op Schiphol. Naast alle sporters, coaches en stafleden waren er heel veel familieleden en vrienden. Ook waren er veel journalisten en cameraploegen van AT5, SBS6 en Schiphol TV. Dankzij Leon Hoogendijk ben ik door deze laatste cameraploeg nog uitgebreid geïnterviewd. Vervolgens mochten de verschillende sportteams met de mascotte op de foto.
Toen werd alles wat serieuzer. Er waren toespraken van de hoofdsponsoren en toen werd Team NL officieel overgedragen aan de Head of Delegation, Michel Martijnse. Hij is de komende tijd onze “grote baas”. Toine van Peperstraten interviewde nog enkele sporters en Peter Faber gaf iedereen nog even een mentale opkikker: “ik kan het, ik wil het, ik doe het, NU!”. Van de Vrienden van de Postcodeloterij kregen alle sporters nog een leuke knuffel. Verder kreeg iedereen een “lawaai ballon” en smink van Aegon.
De tijd vloog om en alle ouders en vrienden maakten een erehaag waar we met Team NL doorheen liepen. Erg gaaf! Op weg naar de douane. Hier moesten we afscheid nemen van onze ouders en vrienden. Traantjes werden weggepinkt maar we hebben er zin in. Kijk vanavond naar “Hart van Nederland” op SBS6 om 22:30uur voor de reportage!

Inmiddels zit ik in het vliegtuig naar Athene waar ik ongeveer 18:30 uur landt (we zijn een half uur te laat vertrokken). Om 21:20 uur (lokale tijd, het is in Griekenland één uur later) vertrekt ons vliegtuig naar Cyprus waar we ongeveer 22:55 uur zullen landen. Na aankomst en het verzamelen van de koffers, brengen bussen ons naar Paphos waar we tot en met vrijdag te gast zijn in hotel Akteon & Heleni Holiday Village, een 5-sterren resort aan zee. Het zal vandaag een lange dag worden en laat naar bed. Tot morgen!

Klik hier om de fotoreportage te bekijken.
Klik hier om de filmreportage te bekijken.