EK ID-judo Londen – Dag 1

Op dinsdag 21 augustus stonden we al vroeg op om richting Schiphol te rijden. Aangekomen op de P4 lang parkeren, stonden tante Corine en Rick (mijn neef) al op ons te wachten. Met de bus werden we in een paar minuten naar de vertrekhal gebracht. We hadden thuis al ingecheckt en konden dus direct door naar de veiligheidscontrole en douane, wat allemaal heel vlot ging. Dus veel tijd over om tax-free te shoppen en wat te drinken. Om 09:15 uur konden we al pre boarden en we vertrokken precies op tijd. Na een korte vlucht van 35 minuten, landden we 09:37 uur op London Southend. Ook hier werden onze paspoorten gecheckt en moesten we wachten op onze taxi, die een half uur later aankwam dan gepland. De taxi bracht ons zessen naar Ilford waar het hotel van mama, Caitlin, Corine en Rick is. Nadat ze waren ingecheckt, hebben we samen geluncht en vertrokken we met de trein en metro naar de University of East London (UEL), ongeveer 30 minuten vanaf Ilford.

Op de UEL aangekomen, was het even zoeken maar vonden de Sportsdock vrij vlot waar we al snel veel bekenden zagen. De UEL ligt in de wijk Docklands, aan de Theems en tegenover vliegveld London City. Papa en ik checkten in en werden naar onze kamer tegenover de sporthal gebracht. Ieder een eigen kamer met mooi uitzicht op de 4e verdieping. In de kamers pakten we snel de spullen uit en kleedden ons om om vervolgens terug te gaan naar de Sportsdock. Daar mocht ik mijn judogi inleveren om een backpatch te laten opnaaien. Papa hielp de organisatie met het opbouwen van het toernooi.

Collage day1

Al snel werd het 18:00 uur en gingen we, samen met team GB en NL op zoek naar de eetzaal voor het diner. Het avondeten was prima, veel keuze en een saladebar (waar ik flink gebruik van heb gemaakt aangezien ik pas woensdag kan wegen). Na het eten, liepen we met team GB langs de Theems en genoten van het mooie weer en de vliegtuigen. In de avond hebben we nog een tijdje met de Engelsen gekaart en was het al snel tijd op ons bed op te zoeken. Woensdag start de dag met ontbijt gevolgd door accreditatie en wegen. In de middag is de divisioning (soort judotraining) en aan het einde van de middag de loting.