Nieuw krachttrainingsprogramma

Afgelopen maandag had ik een afspraak bij Bram Strik, manager fitness en personal trainer bij Kenamju Sport & Health. Na een periode van max-kracht (het sterker maken van de spieren), werd het nu tijd voor een ander krachttrainingsprogramma waarbij de nadruk ligt op snelheid en explosiviteit. De bedoeling is dat ik 2x per week een snelkrachtprogramma doe. Hierbij doe je steeds blokjes van 2 oefeningen, de eerste oefening (bijvoorbeeld squats) zwaar en 3-5 herhalingen, direct gevolgd door 6 explosieve oefeningen (bijvoorbeeld box jumps). Zo zijn er 3 combinaties die elk 5x worden herhaald. De training wordt afgesloten met een blokje buikspieroefeningen.

Verder heb ik een circuitje gekregen voor kracht, conditie en snelheid. In dit circuitje doe je groepjes van 3 oefeningen gedurende 30 seconden zo snel mogelijk en dat dan 2x achter elkaar zodat je 3 minuten volle bak bezig bent. Dan 90 seconden rust en de volgende groep, gevolgd door weer rust en de laatste groep oefeningen. De hele cyclus herhaal je 2x zodat je 6 “partijtjes” van 3 minuten intensief traint.

Heb er zin in! Heel erg bedankt Bram! #kenamju #bramstriktraining

2-5-2016 krachttraining

facebookmail


Gepost in Nieuws
Reacties staat uit voor Nieuw krachttrainingsprogramma

Andere berichten uit deze Categorie

Reacties zijn gesloten.